City Golf Tour so far.

2024-06-10 i Allmänt

Prenumerera via:

2024 års Tour har hittills  genomfört 3 deltävlingar av fem. Askims Bangolfklubb har haft deltagare på alla tre, där största framgången skedde under deltävling två i Norrköping.

Första tävlingen i Sundbyberg lockade 65 spelare, varav fem askimare. Tävlingen vanns på 167 slag av Kevin Sundström från hemmaklubben och den ifrån Askim som lirade bäst var Staffan Thulin som med 187 slag hamnade på 15e plats.

Deltävling 2 som avgjordes i Norrköping på Hagas äventyrsgolf lockade 64 spelare, varav sju askimare. Tävlingen vanns på 174 slag av Erik Hjalmarsson från Skönsberg och den ifrån Askim som lirade bäst var även denna gång Thulle, som med 180 slag och efter en förlust i Sudden Death hamnade på en mycket fin fjärdeplats.

Deltävling 3 i Sundsvall lockade 73 spelare, och av olika anledningar endast en askimare. Tävlingen, som pga dåligt väder kortades ner till fem varv,  vanns klart av Morgan  Munther från Sundsvall på 138 slag. Enda askimaren på plats Pauli Kuikka gjorde en bra prestation och hamnade med 144 slag på en elfteplats, endast fem slag från tvåan.