Sammanfattning av Svenska Serien omgång 2.

2024-06-10 i Allmänt

Prenumerera via:

Omgång 2 i division 1 spelade på Varbergs Europabana.

Träningen gick bra och laget var förväntansfullt inför matchspelet. Första matchen var ett riktigt bottennapp där laget inte kom upp i nivå och förlorade mot Kulladal. I match två och tre var spelet bättre, men tyvärr förlust med två respektive tre slag. Lördagens sista match stämde det bättre och en seger inkasserades mot Asarum.

Söndagens första match spelade Askim mot Kärnan och man gjorde det väl då både Jenny och Lennart gick 20 och laget hade totalt 118 och vinst med två slag mot Kärnan.

Nästa match var helgens mest välspelade och trots Askims finfina 114 slag blev det förlust då Jönköping gick 112.

I helgens sista match för Askim ställdes vi mot hemmaklubben och bottenkonkurrenten Warberg och trots att vi fick en bra start lyckades motståndarna vända och vinna med två slag (121-119)

Prestationsmässigt gjord Askim en bra insats under helgen, men resultaten i matchspelet var till vår nackdel då det kunde blivit betydligt fler poäng om man kastat om resultaten lite. Inför sista omgången på föreningens hemmabetong ligger Askim på sista plats i tabellen.

De som representerade föreningen under seriespelet var: Anders Lönnkvist, Håkan Erlandsson, Jenny Erlandsson, Jens Bergström, Lennart Jonsson, Pauli Kuikka och Staffan Thulin.